Schwarzkopf: 120 rokov inovácií
Prvý šampón, prvý lak na vlasy, globálne preslávené farby na vlasy a nová definícia krásy, ako žiadne iné : Príbeh Schwarzkopf bol sformovaný inováciami. 120 rokov Schwarzkopfu – to je 120 rokov vášnivej oddanosti individualite, kreativite a móde.
Príbeh úspechu Schwarzkopf začína v tomto obchode.
Všetko to začalo pred 120 rokmi malou drogériou v Berlíne: Hans Schwarzkopf vynašiel prvé priekopnícke produkty vlasovej starostlivosti a tie sa veľmi skoro stali svetovo vyhľadávanými. Dnes Schwarzkopf vlastní spoločnosť Henkel – a je jednou z medzinárodne najúspešnejších značiek. Jeho inovácie vo vlasovej starostlivosti, stylingu aj farbách sú priekopnícke. Je to totiž viac než len o produktoch: je to o individuálnej kráse, dobrom pocite a vyjadrení najlepšej verzie samej seba – s neobmedzenými možnosťami. Pridajte sa k Schwarzkopf na ceste spomienkami!
1898
Hans Schwarzkopf, chemik a lekárnik, otvára obchod “Farby, drogéria a parfumy” v Passauer Straße v Berlíne-Charlottenburg. Predvídal už v tej dobe, že jeho obchod vytvorí základný kameň pre jednu z najvýznamnejších spoločností zaoberajúcou sa starostlivosťou o vlasy na svete?
1903
Prvá inovácia na seba nenechá dlho čakať: Hans Schwarzkopf uvádza na trh púdrový šampón. Vrecúško stojí 20 nemeckých “Pfennige” (halierov), je rozpustný vo vode a okamžite sa stáva obľúbenejším než vtedy dostupné tuhé vlasové mydlá. “Šampón s logom čiernej hlavy” sa okamžite stáva hitom.
1927
Ďalší prevrat pre spoločnosť Schwarzkopf prichádza s uvedením prvého tekutého šampónu na európsky trh.
1933
Nasleduje prvý nezásaditý šampón bez mydla na svete: “Onalkal” je považovaný za matku všetkých moderných šampónov. Okrem vlasovej starostlivosti sa taktiež rozširuje rada ondulovacích produktov.
1947
Pod názvom “Onaltherma“, Schwarzkopf uvádza prvý produkt pre onduláciu za studena na Nemecký trh. Produkt vyčaruje vlny bez nutnosti použitia takmer 100 stupňového tepla. Súčasne “Poly Colour” uvádza farby aj pre konečných spotrebiteľov.
1949
Schwarzkopf uvádza na Nemecký trh “Schauma Creme-Schaumpon“ v tube. A s veľkým úspechom: “Schauma” sa stáva stelesnením šampónu v Západnom Nemecku – a zakladá masový trh šampónov v Nemecku.
1955
Ženy sa už nikdy viac nemusia obávať vetra či počasia, pretože “Taft” prichádza s prvou “tekutou vlasovou sieťkou”. V zemi ktorá oslavuje povojnový “Wirtschaftswunder” (ekonomický zázrak) vzniká dokonca nové sloveso: “taftovať” znamená “nasprejovať vlasy lakom”.
1968
Schwarzkopf uvádza “Palette Color Shampoo“. Farby na vlasy z radu Pallete sú stále dostupné a naďalej prinášajú zákazníkom naozajstný zážitok z farby.
1974
Je zavedená “Metodika Schwarzkopf” – nový systematický koncept týkajúci sa ondulácie, zahŕňajúci konzultácie, technológie a tréning.
1987
Prívetivý k životnému prostrediu: Schwarzkopf je prvý medzinárodný kozmetický producent, ktorý reaguje na spoločensky relevantné témy, ako je ochrana životného prostredia. “Drei Wetter Taft” lak na vlasy je plnený bez freónovými hnacími plynmi.
1995
Spoločnosť Henkel, sídliaca v Düsseldorfe preberá značku Schwarzkopf a stáva sa tak jedným z vedúcich poskytovateľov produktov vlasovej starostlivosti v Európe.
1998
Schwarzkopf samozrejme oslávil 100. výročie uvedením ďalšieho inovatívneho produktu: “Re-Nature” je prvou samo pigmentovacou farbou pre šedivé vlasy. Jeho receptúra, pokiaľ je vystavená vzdušnému kyslíku, navracia vlasom ich prirodzenú farbu.
2004
got2b – mladá značka, ktorá sa zakladá na stylingových trendoch z ulíc – je uvedená do európskych obchodných reťazcov.
2007
Armin Morbach vytvára nové Schwarzkopf Looks. Profesionáli z radov kaderníkov prekladajú horúce trendy do nositeľných účesov, ktoré sú tak okúzľujúce, tak moderné. Looks sú fotené medzinárodnými velikánmi, ako napríklad Patrikom Demarchelierom.
2016
Vyzdvihujeme ženy: Schwarzkopf uvádza charitatívnu iniciatívu “Million Chances“. Spoločne s lokálnymi a medzinárodnými neziskovými organizáciami, Schwarzkopf uvádza projekty, ktoré podporujú dievčatá a ženy po celom svete v budovaní úspešného profesionálneho života a osobnej budúcnosti.
2017
Schwarzkopf uvádza najnovší výstrelok v starostlivosti farieb priamo zo salónu až ku vám domov: ColorExpert kombinuje úžasné farebné odtiene s intenzívnou starostlivosťou. OMEGAPLEX® technológia chráni v 3 krokoch mikro väzby vo vnútri vlasového vlákna, dokonca aj behom farbenia. Výsledkom sú žiarivé farby a perfektne vyživené vlasy.
2018
Schwarzkopf je príkladným inovátorom: K oslave 120. narodenín značka oslavuje individuálnu krásu kampaňou #createyourstyle – ide o odklon od fyzických ideálov krásy. Hlavné sú diverzita, prirodzenosť a sebadôvera. Na čom naozaj záleží je to, že by styling mal byť zábavou. Schwarzkopf k tomu chce naďalej prispievať.